lauantai 11. huhtikuuta 2009

Imagine Cup semifinalisti Villa Penguila


Runsas viikko sitten uutisoimme, että kelpo pelinkehityskerhomme Scoren kaksi tiimiä oli päässyt jatkoon Microsoftin maailmanlaajuisessa Imagine Cupissa. Esittelimme jutussa Unityn, nyt Antti Salomaa esittelee Villa Penguilan:

Villa Penguila on matemaattinen opetuspeli kaikenikäisille lapsille. Pelin tarkoitus on tehdä matematiikan oppimisesta helppoa ja hauskaa, samalla saaden pelaaja tuntemaan onnistumisen elämyksiä.

Pelin perusidea on saada ratkaistua erilaisia matemaattisia ongelmia taivaalta satavien numeroiden avulla. Juju piilee siinä, että putoavat numerot eivät sellaisenaan sovi ratkaisemaan matemaattista lauseketta, vaan niitä pitää muokata päässälaskun avulla. Pelaaja voi tarttua putoaviin numeroihin ja yhdistellä niitä toisiinsa, kun taas numeroiden jakaminen on yhtä helppoa kuin oikean hiirennapin painallus. Pelaajan on toimittava nopeasti, sillä laskujen tekemiseen on varattu vain muutama minuutti!

Peli on suunniteltu pelattavaksi myös tehollisesti vaatimattomammissa koneissa, jotta se toimisi myös esimerkiksi kehitysmaissa. Toiveenamme olisi saada peli asennettua One Laptop Per Child –ohjelman koneisiin projektin päätyttyä.
Villa Penguila työryhmä:

Antti Salomaa, suunnittelija/tuottaja
Teemu Haila, pääkoodaaja/suunnittelija
Kiira Kalliomäki, graafikko
Teemu Ropilo, äänimies

Imagine Cupin tämän vuoden teemana on YK:n vuosituhattavoitteiden (UN Millennium Development Goals) toteuttaminen, ihmiskunnan pahimpien ongelmien ratkaiseminen.

Vinkki: Voit tutustua näihin ja muihin TTVOn ja Scoren peleihin Demolassa Tampere Art Factory festivaalin yhteydessä 15-16.5!

Edellinen juttu aiheesta ja Unityn esittely


Unity
Villa Penguila

Imagine Cup
Cupin pelissarja
Score
YK:n vuosituhattavoitteet
One Laptop per Child -kampanja
Tampere Art Factory
Ruffian Gamesin Gareth Noyse arvioi pelejä

Kuva on ruutukaappaus Unitystä

0 comments: