Yksi pääpuhujista oli Kristian Segerstråhle, Playfish (UK) |
Tiistai
Turusta matkalaiset siirtyivät yöksi laivaan. Tukholmaan saavuttuamme aamu kuuden herätyksestä väsyneet silmät hamuilivat kahvilaa ja ruokaa, ennen kuin reissu jatkui kahdeksan tunnin bussimatkalla kohti Malmön bussiterminaalia.
Pitkän matkan jälkeen pirteimmät lähtivät vielä näyttäytymään aloitusbileisiin ja matkan nuuduttamat jäivät majataloon keräilemään voimiaan.
Keskiviikko
Suihkuun, aamupalalle ja uusin silmin kohti Nordic Gamen tapahtumapaikkaa. Viihtyisällä tapahtumapaikalla jaettiin hienot osallistumispassit jokaisen osallistujan omalla nimellä koristeltuna. Aamukahvia juodessa oli aikaa tutustua tapahtuman antiin. Luvassa oli kattava kokonaisuus esitelmiä pelialan eri osa-alueilta, kuten yrittäjyydestä, ilmaispeleistä, teknologiasta ja pelien tulevaisuudesta.
Tapahtumajärjestäjä Erik Robertsonin alkupuheesta kävi ilmi Nordic Gamen teema, joka oli ”Closing the Gaps”. Pelialalla havaittavia aukkoja olisi hänen mukaansa kavennettava, niin mannerten kuin ihmistenkin välisiä.
Scoren pojat testaamassa vielä julkaisematonta Epic Gamesin peliä |
Tänäkin vuonna osallistujia hemmoteltiin cocktailtarjoilulla ja maittavalla murkinalla. Vatsan täyttäneet vierailijat kuljetettiin bussikyydityksellä kohti Nordic Partya, jossa pääsimme harjoittamaan sitä paljon puhuttua verkostoitumista.
Torstai
Pitkän illan jälkeen jaksoimme kaikki vielä herätä kuuntelemaan viimeisen konferenssipäivän esityksiä. Hyvään osallistumismäärään saattoi olla syynä sekin, että ensimmäisen esityksen piti Saku Lehtinen, Remedyn AD. Hän esitteli niin huikean demonstraation kohta julkaistavasta Alan Wake- pelistä, että viimeisetkin unihiekat karisivat yleisön silmänpielistä.
Seuraavana kuultava esitys, Tom Putzkin ”Do we really want to know how elves and dwarves have sex?”, veti ymmärrettävästi suuren yleisön pelkällä nimellään, vaikka aihe olikin aluksi epäselvä. Itse esityskin oli mielenkiintoinen, sillä aikuisviihteen sijaan se keskittyi enimmäkseen tunteiden esittämiseen ja tabuihin peleissä.
Viimeisenä saatiin kuulla Mikael Hedin tarina suomalaisen pelitalon onnistuneesta iPhone pelistä, Angry Birdsistä. Kuinka Rovio selviytyi vaikeuksien kautta myyntilukujen ykköseksi ympäri maailmaa? Angry Birdsin menestystarina päätti kannustavasti kaksipäiväisen esitysten putken.
Redlynx voitti Best Nordic Game -palkinnon |
Teksti: Juhani Hujala
Kirjoittaja on TTVOn kolmannen vuoden vuorsu, vuorovaikutteisuuden suunnittelun opiskelija.
Kuvat: Teemu Haila
|||
Nordic Game
|||
0 comments:
Lähetä kommentti