Tampereen ammattikorkeakoulun elokuvan ja television sekä median tutkinto-ohjelman uutisia kevääseen 2019 asti. Uusi sivusto: https://blogs.tuni.fi/tamkmediapolis/
torstai 3. helmikuuta 2011
Esittelyssä Timouteus Tuovinen, ammatillinen neuvottelukunta
Yksi menestyksemme salaisuuksista on tiiviit työelämäyhteydet. Ammatillinen neuvottelukuntamme ilmentää niitä. Sen jäsenet ovat kuvataiteiden, elokuvan ja television ja digitaalisen median ammattilaisia.
Esittelemme ylpeänä ammatillisen neuvottelukunnan jäsenet, ensimmäisenä vuorossa on Timoteus Tuovinen, Kysyimme kuka olet, mitä teet, ja miksi uhraat kallista aikaasi taiteen ja viestinnän ammatilliseen neuvottelukuntaan?.
Timoteus Tuovinen, mediakonsultti:
Niin kauan kuin muistan, olen ollut kiinnostunut kirjoittamisesta ja mediasta. Aloitin työurani toimittajana, aivan kuin niin monet muutkin, ja hiljalleen siirryin kohti uutta, jota tuolloin kutsuttiin ”telekommunikaatioksi”.
Nykyisin työskentelen neljän kollegani kanssa Digital Media Finlandissa, joka on Suomen johtava digitaalisen median konsulttitoimisto. Konsultoimme tuotekehitystä ja autamme asiakkaitamme luomaan parempia strategioita. Se on kuin eloonjäämistaktiikkaa mediaviidakossa selviämiseen. Työskentelemme pk-yritysten kanssa, jotka haluavat tuottaa sisältöjä useille jakelualustoille. Usein sisältö on liikkuvaa kuvaa, musiikkia, animaatiota, pelejä, tai näiden yhdistelmiä. Autamme luovia ihmisiä rahoittamaan sisältöjään, löytämään asiakasryhmiä ja kansainvälistymään. Työ on haastavaa mutta ei koskaan tylsää!
Asiakkaitamme ovat myös julkiset toimijat, kuten ely-keskukset, Tekes, ministeriöt, jne. Joskus laadimme selvityksiä, joilla yritämme tehdä digitaalista maailmaa ymmärrettäväksi. Se on enemmän kuin sattumanvaraista ennustamista, pikemminkin pienten signaalien tulkintaa ja tulevaisuuden vaihtoehtojen arviointia. Usein tuntuu, että olisipa mukava omistaa kristallipallo!
Yllä kertomani ehkä selittää, miksi minusta on tärkeää osallistua TAMK:in ammatillisen neuvottelukunnan työhön. Oppilaat tekevät tulevaisuuden. Jos voin lisätä heidän ymmärrystään, vaikka vähänkin, siitä kuinka media-, viihde- ja kommunikaatiobisnes toimii, olen heidän mukanaan muokkaamassa tulevaisuutta.
Sehän on kuin omistaisi kristallipallon!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
0 comments:
Lähetä kommentti