tiistai 19. tammikuuta 2010

DiMeKe –hankkeessa tuotekehitystä digitaaliseen mediaan

TAMK on mukana kaksivuotisessa DiMeKe – hankkeessa, joka järjestää digitaalisen median yrityksille koulutusta ja työpajoja. Tavoitteena on tarjota media-alan yrityksille tuotekehitykseen ideoita, välineitä ja valmennusta – koulutus suunnataan firmoille, jotka tekevät pelituotantoa, verkkopalveluja ja erilaisia sosiaalista mediaa hyödyntäviä tuotteita ja palveluja; kohdeyrityksiä ovat myös elokuva- ja tv-tuotantoyhtiöt.


DiMeKen keskeisiä teemoja ovat ”tarinasta tuotteeksi” ja ”ideasta tuotteistamiseen” – koulutusjaksoilla perehdytään mm. käsikirjoittamiseen, tuotannon hallintaan, tuotteistamiseen ja markkinointiin sekä monikanavajakelun mahdollisuuksiin. Myös vinkkejä kansainvälistymiseen ja kansainvälisten tapahtumien järjestäminen on mukana DiMeKen ohjelmassa.


Viime viikonloppuna DiMeKen ydinryhmää kokoontui Suomenlinnaan suunnittelemaan koulutuksen ja työpajojen sisältöjä, kartoittamaan yritysasiakkaiden tarpeita ja ideoimaan kansainvälistymistapahtumia. Talvinen Suomenlinna loi rauhalliset ja inspiroivat puitteet seminaarityöskentelylle.


Kuvassa vas. DiMeken projektipäällikkö Leena Viitanen (Oulun Yliopisto), Markku Veima (TAMK), Tuula Leinonen (Lots Oy), Petteri Huvio (Diges ry.), Heidi Snellman (Metropolia) ja Liisa Seppänen (Metropolia).


Lue lisää: DiMeKe-hanke

0 comments: