No okei oli siellä esittelyitä erilaisista asioista, eikä tuonne lähdetty ilmaisen pizzan ja oluen takia, koska ei meille sellaisesta edes kerrottu etukäteen. Meille luvattiin katselmuksia alan nykymeiningeistä ja slaidiesityksiä, missä ei olisi matemaattisia kaavoja tai muuta vastaavaa tylsää höttöä. Ja näin suuriltaosin olikin.
Tapahtumassa oli kymmenisen puhe-esitystä erinäisistä aiheista. En vain etukäteen odottanut, että suurin osa näistä käsittelisi täysin vain pelialaa. Aiheisiin sisältyi semmoisia hienouksia kuin "Image analysis in graphics testing", "Making Motion Games", "Kinect & Blender Integration", "OpenCL", "Dirt Cheap Displays for Packaging and Advertising - Active Paper as a Sustainable Solution", "Animation Showreels of Finnish Graphics Studios", "Remedy Facial Motion Capture & Animation", "Stagecraft Lighting", "UI Challenges in a Cross-Platform 3D Game for the Masses", "Light + Color + Image Editing" sekä "Software Rasterization Using GPUs".
Let tö ralli inklis pikin!
Kinectin ja blenderin yhdistämistä. Dude siis ohjailee jänöä omilla liikkeillään. |
OpenCL Benchmarkingin esityksen visuaalista ilotulitusta |
Mielenkiintoisin esitys koski tekniikkaa, jolla pystytään painamaan esim. lasinalusiin näkymättömiä grafiikoita, jotka paljastuvat kun alunen kastuu. |
All in all itselle tämä tapahtuma oli aikamoinen pettymys sisällöllisesti, mutta sinänsä hienoa, että koulu meitä tämmöisiin tilaisuuksiin kannustaa osallistumaan. Rallienglanti kyllä auttoi viihtymään hitusen edes. Eikä ilmaista pizzaa ja olutta sovi unohtaa, koska opiskelijathan tunnetusti ovat köyhiä, nälkäisiä ja janoisia. Ehkä pelialan tyypit saivat enemmän tapahtumasta irti.
0 comments:
Lähetä kommentti