Eevi fiilistelee päivän tapahtumia:
Tämän päivän iso juttu oli koulujen yhteinen ArtTech-seminaari, joka kantoi nimeä "Game Development Education, Clubs, and Cooperative Organizations in Finland" eli siis Pelikoulutus, -kerhot ja -osuuskunnat Suomessa näin raa'asti käännettynä. Jokainen koulu sai 10 min osion, jossa saattoivat esitellä omia koulutusohjelmiaan ja projektejaan sekä lopuksi pidettiin yhteinen 15 minuutin paneeli tai kyselytuokio koulujen osuuskuntatoiminnasta ja yhteistyöstä. Edustin kouluamme molemmissa. Kerroin 10 minuutissa 5D2-projektistamme, vaikka näin jälkikäteen tuli mieleen että koulustakin olisi ollut ehkä hyvä mainita pari sanaa. Uskon kuitenkin että muu markkinointimme puhuu puolestaan (olen tänään tiputtanut varmaan 100 flyeriä ympäri Areenaa).
Niin, osallistuin ArtTechissä vahingossa paneeliinkin, vaikka alunperin tarkoitukseni oli livahtaa pois esitelmän hjälkeen. Oman osuuteni loputtua kuitenkin en keksinyt luontevaa tapaa luikahtaa lavalta pois, varsinkin kun lavalla oli paikka neljälle puhujalle ja koko homma streamattiin vielä livenä tuhansille katsojille. Onneksi onnistuin vetämään oman osuuteni kunnialla ilman että kukaan huomasi mitään (kaiketi).
Voitte muuten seurata Assemblyjä livenä netistä AssemblyTV:n kautta. Olisin voinut kai muistaa mainita tästä eilen, niin olisitte voineet seurata tuota kyseistä koulujen seminaaria, mutta unohdin täydellisesti että nekin tulevat AssemblyTV:hen. Eipä hätää, sillä käsitykseni mukaan kyseiset taltioinnit ilmestyvät myöhemmin Vimeoon, joten mitään ei ole menetetty.
Tero fiilistelee päivän tapahtumia:
Ihmiset ovat pysähtyneet ständillemme pelaamaan pelejä ja kysymään koulutusohjelmistamme. Scoren pelit ovaft ollet suosittuja, vetäen pelaajia ja katsojia (ehkä osittain mukavien säkkituolien johdosta?). Osa 5D2 peleistä on ollut myös kovassa kysynnässä, Elder Strolls -peli erityisesti tuntuu olevan pelaajien suosikki.
Onnistuimme myös korjaamaan eilisen kosketusnäyttöongelman, tai ainakin keksimään miksi se ei suostunut toimimaan kunnolla interaktiivisen TTVO-kierroksemme kanssa. Näyttää siltä ettei touchscreen tulkitse ruudun koskettamista ja sormen paikallaan pitämistä hiiren oikean näppäimen pohjassa pitämiseksi, kuten olimme alun perin olettaneet. Koneessa siis ei ole mitään vikaa, emme vain osanneet odottaa että se toimisi tällä tavalla. Emme keksineet mitään nopeaa tapaa korjata itse applikaatiokaan, mutta huomasimme että ruudun koskettaminen ja kuvakkaiden "raahaaminen" ajaa saman asian, joten laitoimme viereen käyttöohjeet ja toivomme että käyttäjät huomaavat ne. Se on vähemmän intuitiivinen ratkaisu, mutta kelpaa tällä hetkellä.
Teksti: Tero Koskela ja Eevi Korhonen, 09IMP opiskelijoita
|||
Assembly
Kaikki jutut Assemblystä
|||
0 comments:
Lähetä kommentti