keskiviikko 8. kesäkuuta 2011

5D3 - kolmas kesäprojekti pelikehityksestä


Oletko valmis pelaamaan?

5D3-projektien ideana on tehdä alusta asti 5 peliä 5 viikossa viiden oppilaan voimin. Jatkamme kahden edellisen peliprojektin perinnettä: 5D ja 5D2. Tarkoituksena on opetella pelinkehitystä, ei niinkään tuottaa huippupelejä, vaikka tietysti nekin ovat hauskoja.

Tänä kesänä 5D on ennemminkin 3D, koska Scoren luolassa majailee päivittäin vain kolme pelikehittäjää. Emme kuitenkaan ole antaneet tekijäpulan hidastaa vauhtiamme, meillä on jo 2 peliä pyörimässä netissä! Voit kurkata niitä blogissamme. Älä kuitenkaan odota viimeisteltyä 3D peliä, teemme aloittelijajoukolla 2D:tä Flashilla, mutta olemme ylpeitä aikaansaannoksistamme.


Tämä 5D3-projekti on poikkeuksellinen myös siksi, että meillä on kaksi artistia mutta vain yksi ohjelmoija.. jolla ei ole aiempaa kokemusta. Mutta olemme selvinneet! Ohjelmoijamme on tehnyt mainiota työtä opetellen Actionscriptiä samalla kun etenemme. Myöskin graafisilla suunnittelijoillamme on ollut mahdollisuuksia kehittää sekä tyyliään että digitaalisia taitojaan. Projektinhallintataidot ovat tietysti kehittyneet samalla.

Kaisu, Johanna, Emma

Voit pelata ensimmäisiä pelejämme ja lukea kokemuksistamme blogissamme. Ensimmäisen pelin nimi on Platypus Bounce, peli jossa vesinokkaeläin ponnailee ötököiden perässä. Se on todella söpö peli. Seuraava on vähemmän söpö, vaikka päätyikin karkkiväriseksi. Sen nimi on Shroomsday ja se on point and click -räiskintäpeli, jonka mukana animaatio-tarina siitä, kuinka pelihahmo päätyi keskelle metsää ampumaan pieniä pelottavia eläimiä pumppuhaulikolla.

Tällä viikolla touhuamme lohikäärmeiden parissa, ehkä ensi viikolla merirosvojen? Pysy kuulolla ja seuraa blogia!

5D3 jäsenet:
Kaisu Laine, päällikkö ohjelmoija
Johanna Lievemaa, tuutori, graafikko
Emma Kiiski, projektipäällikkö, graafikko
Juho Korhonen, viikonloppuäänimies
|||

0 comments: