maanantai 25. tammikuuta 2010

Ninni Luhtasaaren Salon Super Muoti leikkaa tukan ilmaiseksi


TTVOn kolmannessa kerroksessa on jo kaksi viikkoa toiminut ilmainen parturi-kampaamo. Blogikin kiinnostui ilmiöstä, ja haastatteli hankkeen toteuttajaa, Ninni Luhtasaarta:

- Mistä on kyse?
- Leikkaan ilmaiseksi sen hiukset ken tahtoo. Minkäänlaista koulutusta parturoinnista mulla ei ole. Kokemusta enintään poikaystävien tukkien ja oman pään kynimisestä. Käytössä parturin sakset, harvennussakset ja partakone.

- Miksi järjestät tämän?
- Parturissa oli kyse ihan puhtaasti materiaalin keruusta. Tarvitsin hiuksia teokseen, jota toteutan Pyynikin uimahallin Pää edellä -näyttelyyn. Päädyin pystyttämään pienen kampaamon koulun rekvisiittavaraston löytöjen avulla. Samalla kampaamosta tuli oma pieni performanssinsa. Koetin eläytyä kampaajan rooliin ja olla hyvä asiakaspalvelija. Kampaamossa soi pehmeät suosikit ja lukemistosta löytyy ainakin yksi naistenlehti!

- Mikä on ollut asiakkaiden reaktio?
- Muutamia uteliaita on riittänyt. Uskaliaimpia on olleet pojat, jotka on tulleet hetken mielijohteesta hakemaan parturointia. Harmi vaan, että lyhyemmät hiukset ei oo olleet mun erikoisalaa. Muutaman kaljun oon saanut ajella. Kukaan ei ole lähtenyt itkien paikalta!

- Kauanko parturi palvelee?
- Alunperin olin ajatellut että pitäisin parturia vielä tämän viikon auki, mutta nyt vaikuttaa siltä ettei mulla ole siihen enää aikaa. Tosin työskentelen parturitiloissa vielä tämän viikon, joten jos joku tulee koputtelemaan ja olen paikalla niin eiköhän leikkuu onnistu!

Ilmainen parturi Facebookissa

0 comments: